Les empreses de transport tarragonines s’adapten a les noves tecnologies.Una de les darreres fites consisteix en la introducció de sistemes integrals de navegació,localització i gestió dels vehicles per optimitzar el rendiment dels viatges i estalviar costos. En aquest sentit, la Federació de l’Auto-Transport de Tarragona i l’empresa TomTom han signat un acord de col·laboració.Aquest sistema de gestió de les flotes de camions i autobusos ja s’ha començat a implantar al territori amb experiències d’èxit. Ã?s el cas de la companyia Plana, que ha introduït els nous dispositius TomTom als 335 vehicles de transport de passatgers de què disposa. A través del programa es pot conèixer en tot moment i a temps real on es troba cada unitat, quina és la ruta o el trajecte que ha de cobrir, quin tipus de conducció es fa o els litres de carburant que es consumeixen. A més, els transportistes poden rebre ordres mentre són al volant o assabentar-se de l’estat del trànsit i de les incidències que hi pugui haver. Tot plegat amb l’objectiu de reduir costos i emissions, ser més eficients i millorar el servei. Carlos Ruiz, representant de TomTom, ha detallat alguna de les moltes possibilitats que ofereix el nou sistema de gestió. Al conjunt de la demarcació, prop de 600 vehicles que es dediquen al transport de mercaderies o passatgers ja han incorporat els nous dispositius.