Les sirenes de risc químic del Plaseqcat s’activaran aquest dimecres per comprovar el seu funcionament. L’exercici forma part d’un seguit de proves de sirenes que es fan de forma conjunta i periòdica, per familiaritzar la població amb aquest tipus de senyals d’avís i els consells d’autoprotecció, així com minimitzar el temps de resposta. A la zona d’influència del Polígon Nord l’activació de l’alerta es farà quan passin cinc minuts d’un quart de dotze del migdia i la finalització serà a dos quarts. Pel que fa al polígon Sud, s’activaran les sirenes quan faltin cinc minuts per tres quarts de dotze i es finalitzarà l’alerta deu minuts més tard.La Cap de la unitat de Tecnologia de protecció civil de la Generalitat de Catalunya, Raquel Canet, ha explicat que enguany, per primer cop, s’ha posat en marxa un sistema d’avisos emergents a través d’una aplicació per als telèfons mòbils Android i Iphone. En cas d’emergència, l’aplicació enviarà un missatge Push explicatiu d’alerta amb un enllaç a la informació ampliada.Durant l’exercici sonaran 84 sirenes repartides per 37 municipis de Catalunya, el so de les quals és perceptible en una àrea aproximada de 137 km2.
