Les vendes de tabac a la demarcació de Tarragona s’han mantingut durant el 2006, just un any després de l’entrada en vigor de la llei antitabac. En concret, mentre en el conjunt de l’estat espanyol les vendes de cigarretes han baixat prop de dos punts i mig, a Tarragona s’han mantingut les mateixes xifres que en el 2005. Això no vol dir, però, que necessàriament s’hagi mantingut el nombre de fumadors de la demarcació. Segons el president del gremi provincial d’estanquers, Josep Servera, no tot el tabac que es ven a Tarragona es consumeix aquí, ja que hi ha molts turistes que s’enduen les cigarretes al seu país. El sector de l’hosteleria fa, en línies generals, un balanç força positiu de la llei antitabac coincidint amb el seu primer aniversari. Estan d’acord amb la filosofia de la normativa i creuen que les administracions han actuat amb bon criteri, potenciant les inspeccions informatives. Tot i això, s’han tramitat algunes sancions a restaurants i hotels de la demarcació per l’incompliment d’ alguns dels aspectes de la llei, com ara la localització de cigarretes en zones prohibides. El secretari de la Federació d’Hosteleria de Tarragona, Francesc Vives, creu que el sector ha fet un gran esforç en adaptar-se a la normativa, i que l’administració no pot exigir que els treballadors facin de policies. En la mateixa línies, els propietaris de discoteques i locals d’oci de Tarragona demanen que es valori l’esforç que han realitzat per habilitar espais sense fum, ja que en moltes ocasions han hagut realitzar inversions econòmiques molt importants.La presidenta del sector, Maria Leon, ha lamentat la manca de comprensió d’una part minoritària dels clients. Amb l’entrada del nou any també ha entrat en vigor un dels últims punts de la llei. A partir d’ara és obligatori que els responsables de bars i restaurants activin en cada venda la màquina de tabac, per assegurar-se que els clients siguin majors d’edat.
Les vendes de cigarretes es mantenen a Tarragona tot i la llei antitabac
