Els grups a l’oposició coneixeran aquest dimecres al matí els resultats de la liquidació del pressupost municipal de l’any passat.Segons publiquen aquest dimarts alguns mitjans de comunicació, l’Ajuntament de Tarragona hauria tancat l’exercici de 2012 amb un superàvit de 365 mil euros.D’aquesta manera, el consistori hauria complert amb les exigències que estableix la llei d’Estabilitat Pressupostària que va impulsar el Govern Central. Només s’admetia una desviació del 0,3% dels comptes de les administracions locals i, en canvi, l’equip de govern hauria tancat l’any amb números verds. El balanç final preveu cobrar els prop de 17 milions d’euros que la Generalitat té pendent amb la ciutat. El pla d’ajust en vigor i la reducció de despeses en empreses municipals i altres partides del pressupost hauria permès assolir aquests resultats, molt millors respecte la liquidació del pressupost de 2011. També ha estat clau per equilibrar números el Pla per pagar a proveïdors per valor de gairebé 20 milions d’euros. Amb tot, el deute de l’ajuntament tarragoní és actualment de 237 milions d’euros. La Comissió d’Hisenda amb tots els grups municipals tindrà lloc aquest dimecres a les 11 del matí. La liquidació del pressupost de 2012 passarà pel plenari de divendres, previst a partir de dos quarts de cinc de la tarda.