L’informe de les cambres s’acompanya d’un estudi de la mobilitat al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, que segueixen registrant un ús molt baix del transport públic.Només un 5,5% dels desplaçaments setmanals que es registren al territori es fan amb transport públic, ja sigui tren o autocar.La gran majoria, un 48%, es fan amb transport privat. Els dies feiners s’assoleix la xifra d’1 milió 800 mil desplaçaments al conjunt del Camp de Tarragona.El catedràtic d’economia de la Universitat Rovira i Virgili i responsable de l’informe, Agustí Segarra, diu que les administracions han de fer més per fomentar l’ús del transport públic. Malgrat l’elevat nombre de persones que agafa el cotxe particular per desplaçar-se, un 45% continua movent-se a peu. Menys de l’1% té la bicicleta com a mitjà de transport habitual.
