Enguany es commemora el 70è aniversari de l’alliberament dels camps nazis i el centenari del naixement de Neus Català. Com a cloenda de les diferents activitats realitzades al llarg de l’any, el Memorial Democràtic organitza un homenatge a Neus Català -que avui compleix 100 anys- i les deportades als camps nazis. L’acte amb el nom ‘La vida és preicosa’ es celebra aquest vespre a l’auditori del Conservatori del Liceu. 

Comptarà amb la participació de Mercè Arànega, que interpretarà l’obra de teatre ‘Neus Català. Un cel de plom’. Posteriorment Marina Rossell, cantautora i vicepresidenta de l’Amical de Ravensbrück, cantarà temes del disc “Cançons de la Resistència” acompanyada de ballarins de la companyia BCN City Ballet amb coreografia de Ramon Oller. Conduirà l’acte l’actriu Sílvia Bel.

Els parlaments institucionals aniran a càrrec d’Anna Sallés, presidenta de l’Amical de Ravensbrück; Margarita Català, vicepresidenta de l’Amical de Ravensbrück pel Comitè Internacional de Ravensbrück i filla de Neus Català; Montse Gatell, presidenta de l’Institut Català de les Dones i Meritxell Borràs, consellera de Governació i Relacions Institucionals i presidenta del Memorial Democràtic de la Generalitat.

N’hem parlat amb Montserrat Giné, presidenta de l’Associació de Víctimes de la Repressió Franquista a Tarragona, i amb la historiadora, amiga personal i biògrafa de Neus Català, Elisenda Belenguer, que l’ha seguit en totes les seves activitats: reunions, xerrades, discursos, homenatges… per tot Catalunya i fins i tot França. Ella ha escrit el llibre, Neus Català. Memòria i lluita.

Neus Català