Nova campanya de donació de sang a la URV. Ha arrencat aquest dilluns al campus Catalunya i s’allargarà durant deu dies. La carpa del Banc de Sang i de Teixits recorrerà els diferents campus amb l’objectiu de superar les 481 aportacions de l’any passat.
La URV consolida la seva cita amb el Banc de Sang i de Teixits i impulsa per tercer cop la campanya de donació de sang. Cada dia calen unes mil donacions per atendre les necessitats de sang, plasma o plaquetes que els pacients dels hospitals catalans requereixen per als seus tractaments. Per això, i tenint en compte la bona acollida dels dos anys anteriors, la Rovira i Virgili repeteix la iniciativa, i la reforça. I és que per primera vegada també arribarà a la seu de Vilafranca del Penedès.
La fita és arribar o fins i tot poder superar les 481 donacions de l’any 2024, i, alhora, sensibilitzar la comunitat universitària perquè siguin donants habituals. Josep Pallarès, rector de la URV, recorda que un 65% de les donacions van arribar de gent que ho feia per primera vegada.
Estudiants del grau en Infermeria de la URV col·laboren amb la campanya com a voluntaris. A més de promoure-la als campus, s’encarreguen de fer el primer cribratge dels donants un cop arriben al punt de donació per comprovar-ne la idoneïtat i fan també l’acompanyament i observació posterior a la donació. I, és clar, tampoc dubten a l’hora d’estirar-se a la llitera, com la Hachima i la Judit.
La campanya es tancarà el 10 de febrer a Reus.
- Tres persones resulten ferides, una greu, en un xoc frontal entre dos turismes a l’N-240 a l’Espluga de Francolí
- Ferran es prepara per a la seva Festa Major
- Adjudicada la renaturalització de la llacuna de l’Anella Mediterrània, del parc de Sant Pere i Sant Pau i del tram urbà de Riu Clar
- El Port de Tarragona invertirà prop d’1 MEUR en la instal·lació d’una planta fotovoltaica al moll de Castella
- L’Ajuntament de Tarragona ha adjudicat les obres d’adequació del punt de lectura de Sant Pere i Sant Pau