La Tabacalera i el seu actual estat de desolació centra l’exposició fotogràfica que es pot veure des d’aquest dimecres a Casa Canals. La mostra presenta una col·lecció de 50 imatges dels fotògrafs tarragonins Quim Vendrell i Pau Gavaldà. A ells se’ls va encarregar la tasca de retratar la Tabacalera, tal com està ara, completament buida, abandonada, però conservant la majestuositat de l’edifici neoclàssic. Un espai en espera de convertir-se en el centre cultural de la ciutat. El treball ha durat mesos. Quim Vendrell ha fotografiat l’exterior i Pau Gavaldà l’interior de l’antiga fàbrica de tabacs.El resultat és una col·lecció d’imatges expressionistes, que exploren les ombres, els jocs de llum, les transparències dels finestrals i els rastres ocults d’una vida passada. L’exposició ha estat organitzada per la Fundació Fòrum i comissariada per Chantal Grande, que en destaca, sobretot, el poder evocador. L’exposició La Tabacalera es podrà visitar a Casa Canals fins l’1 de novembre. La mostra s’acompanya d’un catàleg editat per Arola. Aquesta exposició s’emmarca en el projecte Â?Històries d’artÂ? impulsat per la regidoria de Patrimoni. L’any passat, en la primera edició, la ballarina Arantxa Sagardoy va portar la dansa a monuments de la ciutat. Ella ha estat qui ha decidit que enguany l’eix temàtic havia de ser la Tabacalera.
