Pastissers artessans i floristes de la ciutat es queixen de l’intrussisme que pateixen els respectius sectors de cara a Tots Sants. Des del gremi dels artesans de la pastisseria alerten de la competència deslleial que pateixen per part del sector de la fabricació industrial. Asseguren que els productes que es comercialitzen en alguns supermercats i grans superfícies a un preu més econòmic no arriben ni a la quarta part de la qualitat esperada. Els de pinyons continuen sent els panellets que tenen més èxit a les pastisseries artesanes de Tarragona. Triomfen també els de codonyat, ametlla, coco o cafè. Es preveu que els de Chartreusse tinguin també força èxit de cara a la nit de la castanyada. Els pastissers artesans de la ciutat mantindran els preus. El quilo de panellets de pinyons, els més cars, rondarà els quaranta-cinc euros. La safata variada costarà vora els trenta-cinc euros. Calculen que a nivell de la demarcació es vendran uns tres-cents mil quilos de panellets, una mica menys que l’any passat.
El vicepresident del Gremi d’Artesans Pastissers de Tarragona, Josep González, destaca que les vendes disminuiran possiblement pel fet que moltes pastisseries han tancat.
Per la seva banda, les floristeries de la ciutat esperen mantenir les vendes de cara a la celebració de Tots Sants, tot i que la tendència és a la baixa. Tecla Romeu, de la Floristeria Romeu, destaca que molts establiments venen flors per Tots Sants amb menys varietat i pitjor qualitat.
Les flors amb més demanda segueixen sent els característics crisantems, tot i que les roses i els gladiols també tenen molta sortida. De rams se’n poden trobar a partir dels 15 euros.