Aquest dilluns hem fet el programa del Matí des de la sala Fòrum d’EMATSA, a la muntanya de l’Oliva. Us hem explicat com s’ha aplicat el pla de contingència d’aquest servei essencial, el subministrament d’aigua a la ciutat, en aquest darrer any i mig de pandèmia.

Un pla amb dues vessants: seguir prestant el servei plenament a una població de prop de 145.000 persones i garantir la salut de l’equip humà i del conjunt de la població.

Edifici principal d’Ematsa, a la muntanya de l’Oliva.

L’aigua és un recurs fràgil i essencial, tenir-ne cura és cada cop més urgent i ineludible. Ematsa s’encarrega del procés de depuració de l’aigua per retornar-la al medi neta i que s’incorpori de nou al cicle integral amb el menor impacte possible. Per això és imprescindible que a les aigües residuals només hi arribi allò que li és propi. Tovalloletes, bastonets de les orelles, olis, mascaretes, burilles… no desapareixen per art de màgia. Cal actuar amb responsabilitat.

La ciutat de Tarragona va abocar més de 160.000 quilos de cel·lulosa a les canonades l’any passat.

N’hem parlat amb Paco Oliva, responsable de depuració, i amb Jordi Vallvé, responsable de Desenvolupament sostenible. També hem recordat les campanyes d’educació a les escoles amb visites a la depuradora i tallers, i les campanyes de sensibilització com les plaques als embornals.

Paco Oliva, responsable de depuració, i Jordi Vallvé, responsable de Desenvolupament sostenible

Amb Judit Ramon i Dioni Camacho, de l’àrea d’atenció al Client, hem explicat quins són els canvis que s’han aplicat en aquesta àrea en el darrer any de pandèmia.

L’atenció al client ha estat una de les àrees que es va haver de reorganitzar d’un dia per l’altre per seguir atenent de manera continuada. Ho van fer amb equips separats, gran part en format teletreball, i amb un nou canal atenció whatsapp (a través del telef: 618 033 205) per resoldre dubtes i qüestions immediates. Un cop es va acabar el confinament més estricte es va reobrir l’atenció presencial amb cita prèvia. També ens han explicat com funciona l’Oficina virtual.

Judit Ramon i Dioni Camacho, de l’àrea d’atenció al Client

RESILIÈNCIA – Mina Arquebisbe

Hem tancat el programa amb el geòleg Rafa Torrico i amb Javier Larpa, responsable Unitat Distribució i Producció. Hem explicat amb ells com la crisi sanitària ens ha familiaritzat amb el concepte resiliència, que és la capacitat de refer-se davant un impacte o crisi en el cas de les persones, però que també s’aplica a ecosistemes, espais naturals, etc. I a Tarragona, vinculada al cicle de l’aigua, comptem amb una infraestructura que ha demostrat una gran resiliència.

Es tracta de la mina de l’Arquebisbe, una conducció d’aigua que abasteix la ciutat de Tarragona des de fa 2.000 anys. Hem parlat de la seva història i evolució.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.