Repsol construirà al Complex Industrial de Tarragona una nova planta per a la fabricació de polietilè reticulable (XLPE). La companyia invertirà més de 35 milions d’euros en la seva construcció, tindrà una capacitat de 27.000 tones anuals i la seva posada en marxa està prevista per a mitjans de 2024.
A la nova fàbrica es fabricarà el polímer utilitzat a l’aïllament de cables, situat entre el conductor i les capes protectores exteriors, que s’utilitza per a la fabricació de cables d’alta i molt alta tensió. Després de la posada en marxa de la planta el juny de 2024, Repsol subministrarà polietilè reticulable (XLPE) a les instal·lacions de fabricació de cables d’última generació a qualsevol part del món per garantir els més alts estàndards internacionals als cables produïts.
L’augment de les fonts d’energies renovables implicarà un increment de la demanda de cables per al transport d’energia des del seu lloc de generació, als punts de transformació i consum.
Més notícies:
- Declaren culpable l’acusat de matar una dona amb 50 ganivetades a Móra la Nova el 2023
- Detecten 8 ocupacions i 39 immobles connectats il·legalment en un dispositiu al barri de Campclar de Tarragona
- El Nàstic depèn d’ell mateix per salvar-se (2-1)
- Nàstic – Europa, duel clau per la permanència
- Tarragona apropa l’eclipsi total amb un cicle de xerrades divulgatives

