El republicà, Roger Torrent, s’ha convertit en el nou president del Parlament de Catalunya en la seva dotzena legislatura. L’alcalde de Sarrià de Ter i candidat d’ERC i Junts per Catalunya, ha estat escollit en segona volta amb la majoria simple que li han atorgat 65 vots a favor. 

Ha rebut el suport de JuntsxCatalunya, ERC i la CUP.

Era el moment que el president de la Mesa d’edat, Ernest Maragall, anunciava el resultat de les votacions nominals.

El candidat de C’s, José Maria Espejo-Saavedra ha aconseguit 56 suports en unes votacions on hi ha hagut 9 abstencions. Una de les abstencions hauria arribat del bloc constitucionalista on hi ha C’s, el PP i el PSC.

La Mesa del parlament la configuren els candidats de JuntsxCatalunya, Josep Costa com a vicepresident 1er i el número 1 per Tarragona, Eusebi Campdepadrós com a 1er secretari. També ocupa una secretaria David Pérez del PSC, Joan García de C’s i Alba Vergés d’ERC. El vicepresident 2on és el candidat de C’s, José Maria Espejo-Saavedra.

El líder d’ERC, Oriol Junqueras, i els diputats de Junts per Catalunya (JxCAT) Jordi Sánchez i Joaquim Forn han delegat el vot per a la sessió plenària de constitució del Parlament. En canvi, el cap de llista de JxCAT, Carles Puigdemont, i els quatre diputats que són a Brussel·les no ho han fet.