Ryanair tancarà la seva base operativa a Reus a la tardor. En concret, el 30 d’octubre la companyia irlandesa deixarà d’operar a les instal·lacions tarragonina. L’aerolínia justifica la decisió per l’incompliment de l’acord de col·laboració per part de la Generalitat i les institucions tarragoninesEl vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, afirma que la decisió es deu a la falta d’acord amb la Generalitat i les institucions tarragonines. Assegura que no s’han complert les condicions pactades amb la pròpia companyia i que tenien a veure sobretot amb la promoció turística de la zona. Cawley no ha tancat la porta a reconsiderar la decisió si les autoritats es comprometen a complir les condicions del contracte. Diu, però, que hores d’ara, se’ls ha acabat la paciència. Sobre la situació de la companyia a Girona, el seu vicepresident s’ha negat a confirmar ni desmentir si accepta o no la darrera oferta de la Generalitat.L’Ajuntament i la Cambra de Tarragona, indignatsLes institucions del territori coincideixen en la indignació envers Ryanair i asseguren que han complert tots els compromisos. L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, acusa la companyia de fer xantatge i humiliar el territori però confia en trobar una solució per evitar que l’aeroport quedi buit a partir de la tardor. Ballesteros afirma que Ryanair actua tàcticament per aconseguir més diners de les administracions. L’alcalde ha amenaçat amb enretirar les aportacions de l’Ajuntament. I és que Tarragona dóna diners tot i beneficiar-se molt poc de l’activitat de Ryanair. Només entre el 4 i el 7% dels passatgers de l’aerolínia tenen origen o destí la ciutat. L’alcalde afirma que les institucions han complert tots els compromisos. Diu que s’han de buscar operadors alternatius. En la mateixa línia s’ha expressat el president de la Cambra de Tarragona. Albert Abelló sosté que Ryanair actua d’una manera especial, que frega l’abús. Abelló també afirma que la marxa de la companyia es deu a què ha començat a operar al Prat. El president de la Generalitat també s’ha referit a la qüestió. Artur Mas ha afirmat que el govern català ha complert el contracte i que la companyia no pot pretendre introduir canvis sempre que vulgui. La diputada d’Iniciativa, Hortènsia Grau, demanarà al conseller de Territori i Sostenibilitat que expliqui davant el Parlament les mesures que s’han adoptat per intentar frenar la marxa de Ryanair. Aquest dijous reunió del Grup de Treball de l’AeroportAquest dijous el Grup de Treball de l’Aeroport de Reus es reunirà a la delegació del Govern a Tarragona. Aquest grup està integrat per la Generalitat, la Diputació, Ajuntaments i les Cambres de Comerç. De moment, des de l’Ajuntament de Reus s’han manifestat a favor de reprendre les converses amb Ryanair per evitar la seva marxa. La Cambra de Comerç de Reus quantifica en 100 milions d’euros les pèrdues que comportaria el tancament de l’actual base operativa. Ryanair rep 3,5 M d’euros l’any per operar des de ReusRyanair va començar a operar a l’aeroport de Reus l’any 2003 quan diverses institucions del territori van signar el Pacte de la Boella. El contracte amb l’aerolínia es va renovar l’any passat i tenia vigència fins el 2013. A través d’aquest acord Generalitat, Diputació, Ajuntaments i Cambres de Comerç pagaven 3 milions i mig d’euros l’any a Ryanair en concepte de promoció turística.