Salut començarà aquest dijous a administrar la segona dosi dels col·lectius essencials i posarà la vacuna de Pfizer per defecte a no ser que la persona demani la d’AstraZeneca en el moment del registre. Tots els menors de 60 anys que han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca ja poden demanar cita a través de la web vacunacovid.catsalut.gencat.cat.
Les persones d’aquests col·lectius que vulguin rebre la segona dosi d’AstraZeneca caldrà que signin i entreguin un consentiment informat. A Catalunya hi ha més de 240.000 persones menors de 60 anys que han rebut una dosi de la vacuna d’Oxford i estan pendents de rebre la segona.
Aquesta pauta amb dues vacunes diferents només afecta els menors de 60 anys que van rebre la primera dosi d’AstraZeneca fa setmanes per pertànyer a col·lectius essencials. Els majors de 60 anys vacunats amb AstraZeneca -a qui no afecta la limitació d’edat del vaccí d’Oxford- rebran la segona dosi del mateix fabricant quan els toqui.
El consentiment informat es pot descarregar a https://canalsalut.gencat.cat/ca/inici/ o es trobarà en paper al mateix centre de vacunació el dia de la cita. Aquests consentiments es custodiaran al centre de vacunació i es recolliran per tenir-los centralitzats.
Més notícies:
- Detenen un lladre per robar en tres domicilis d’un mateix edifici del carrer Eivissa
- Tarragona tornarà a viure un cap de setmana carregat d’esport amb rítmica, dues caminades i una nova cursa
- El PP denuncia que el Govern prohibirà l’aparcament gratuït a l’estació del Camp
- Els Mossos d’Esquadra detenen dos homes a Tarragona quan transportaven 170 embolcalls d’haixix
- Sant Salvador i Sant Ramon renoven més de 300 llumeneres

