La central nuclear Vandellós II ha dut a terme aquest dijous el simulacre anual del Pla d’Emergència Interior de la seva instal•lació.
La prova s’ha efectuat entre dos quarts de deu del matí i la una i deu del migdia. L’exercici s’ha basat en la simulació d’un succés de pèrdua total d’energia elèctrica alterna interior i exterior, conegut com Station Black Out. Això ha obligat a la central a activar el Pla d’Emergència Interior en els diferents nivells fins a arribar a la categoria d’Emergència General.
Amb aquest simulacre s’han activat els protocols recollits a les Guies de Gestió d’Accidents Severs. En paral•lel, s’ha simulat que algunes persones resultaven ferides i
contaminades superficialment, sent ateses posteriorment al servei mèdic de la planta.
Durant l’exercici s’han activat totes les organitzacions
implicades en el Pla així com les vies de comunicació amb el Consell de Seguretat Nuclear, la subdelegació i el Centre de Suport Tècnic.
