El període de preinscripció pel segon cicle d’educació infantil, primària i secundària obligatòria s’obre aquest divendres als centres educatius de la ciutat de Tarragona amb una oferta de 1.400 places de P3. El nombre d’infants empadronats a Tarragona nascuts el 2016 és de 1.270. Són xifres molt similars al curs anterior i indiquen que no hi haurà problemes per garantir les demandes de primera opció. En la passada preinscripció, el 95% de les famílies van obtenir plaça a P3 en el centre demanat. A partir de les preinscripcions, l’administració educativa analitzarà la demanda i la possibilitat de reduir grups.
Les novetats d’aquest any afecten als barems. S’han suprimit els criteris complementaris de malalties cròniques i d’antics alumnes en cas de desempat. Només quedarà el ser família nombrosa o monoparental.
Una altra de les novetats és l’obertura de les adscripcions dels centres de primària amb els instituts. Escoles com el Serrallo tenen ara doble adscripció al Martí i Franquès i al Tarragona. El mateix passa amb el Pax i Pràctiques amb adscripcions als Instituts Tarragona i Sant Pere i Sant Pau.
El tècnic de l’Institut Municipal d’Educació, Paco Gracia, ha explicat a Tarragona Ràdio que s’ha optat per trobar una fórmula que garanteixi places de primer d’ESO. Recorda que hi ha un notable volum a la ciutat d’alumnes de cinquè i sisè que el curs vinent passaran a la Secundària Obligatòria. En paral·lel a aquesta mesura, també s’han aprovat canvis en la zonificació d’ESO a la ciutat. S’integra en una única àrea de proximitat el centre del municipi i Sant Pere i Sant Pau.