La ciutat de Tarragona va acollir aquest cap de setmana la primera Trobada de Bandes Infantils de Setmana Santa, una iniciativa impulsada amb motiu del quinzè aniversari de la Banda d’Aspirants de la Reial Germandat de Jesús Natzarè.

La trobada neix amb la voluntat de posar en valor el paper fonamental de les bandes i escoles de música en la continuïtat de la tradició de la Setmana Santa, així com de fomentar el vincle i la germanor entre les diferents entitats participants, contribuint a mantenir viva una de les tradicions més arrelades de la ciutat.

L’acte va reunir prop de 110 infants i joves de bandes d’aspirants i grups musicals infantils de diverses entitats de la Setmana Santa tarragonina: l’Associació La Salle, la Germandat de Nostre Pare Jesús de la Passió, el Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre, la Congregació de Senyores de la Mare de Déu de la Soledat i la Reial Germandat de Jesús Natzarè.

La jornada es va iniciar dissabte amb la concentració dels grups a la plaça de la Font, seguida d’un passacarrers pel nucli antic fins a la plaça de les Cols. Les diferents bandes van oferir diverses exhibicions musicals abans de cloure l’acte amb una interpretació conjunta i un espai de convivència a l’església de Sant Miquel del Pla.

Aquesta primera trobada reforça els vincles entre germandats i contribueix a mantenir viva una de les tradicions més arrelades de la ciutat. Els organitzadors confien que aquesta sigui la primera de moltes edicions.