Tarragona enceta aquest dimarts les activitats del Mes de l’Orgull. L’Ajuntament, a través de la a conselleria d’Igualtat, Polítiques Feministes i LGTBI+, ha dissenyat tot una programa d’actes al voltant del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI+, que es commemora cada 28 de juny.
L’objectiu d’aquest programa, que s’allargarà més enllà del festival Pride Tarragona (el 14 de juny), és promoure la reflexió, el coneixement i la implicació de la ciutadania en qüestions relacionades amb la diversitat sexual i de gèneres. La programació del Mes de l’Orgull s’iniciarà aquest 3 de juny, a les 18.30 hores i al Centre Cívic Sant Pere i Sant Pau, amb una xerrada adreçada a famílies titulada ‘La diversitat sexual i de gèneres. Eines i estratègies per a treballar-ho des de casa’.
Per conèixer una mirada històrica a la representació de la diversitat en l’antiguitat clàssica, la sala del sarcòfag d’Hipòlit del Pretori acollirà una conferència sobre la diversitat sexual al món romà, a càrrec de Julio César Ruiz. L’acte es farà dijous 5 de juny a les 18 hores. La següent activitat arribarà el dijous 12 de juny a les 18.30 hores amb la xerrada Las hermafroditas del S. XXI a càrrec de Mer Gómez. Tindrà lloc a la sala Espai Comerç del Mercat Central.
El dijous següent, 19 de juny i també a les 18.30 hores, la Biblioteca Pública de Tarragona dedicarà una nova sessió del club de lectura sobre Señoras que se empotraron hace mucho. Finalment, el dijous 26 de juny, a les 20 hores, el Centre Cívic Sant Pere i Sant Pau acollirà l’obra de teatre Personas escandalosas que no caben en el mundo, de la companyia Orientación Colectiva Loli.
Les entitats LGTBI+ participants en el festival Pride Tarragona també han preparat diverses activitats específiques per al mes de l’orgull. També, durant les setmanes prèvies al Pride, es publicaran 10 capítols de pòdcast amb la participació de les entitats LGTBI+ del Camp de Tarragona que formen part de l’esdeveniment. Tant les activitats de les entitats com els episodis de pòdcast, presentats per les drags locals Zafiro i Odissea, estaran disponibles al web oficial del Pride.
- El Departament d’Empresa destina mig milió d’euros per impulsar el comerç i l’artesania del Camp de Tarragona el 2024
- Irene Teixidó: “El medi ambient, i la biodiversitat ens dona molts beneficis”
- Nicolás Barnes és el nou director de la presó de Mas d’Enric
- el cantautor Jomiv ens presenta: Epílogo
- El CEPAC i la Càtedra URV per a l’estudi del Fet Casteller han convocat el IV Ajut de Recerca Castellera