Tarragona ha encès aquesta tarda les llums de Nadal. Una setantena de carrers i places han estat guarnits amb unes 800 figures lumíniques. La il·luminació més espectacular tornarà a ser a la Rambla Nova, que s’ha guarnit amb una cortina de llums leds fins al Balcó del Mediterrani, com a novetat. Enguany també s’han instal·lat, com a novetat, arbres guarnits amb leds a la plaça Imperial Tàrraco. També destaca la il·luminació als carrers de l’entorn del Mercat Central, que enguany s’ha potenciat, al Carrer Colom hi ha un sostre de llums de sis metres d’amplada, amb 50 mil leds. També un arbre de cinc metres amb 9 mil leds al carrer Colom, que s’encendrà la setmana vinent. El 90% de l’enllumenat és enguany d’aquesta tecnologia led, el consum de tot plegat girarà entorn als 190.000 watts.La iniciativa és de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, el Centre Comercial La T de Tarragona i la Federació d’Unió de Botiguers.L’alcalde, Josep Fèlix Ballesters, ha destacat que enguany s’ha volgut potenciar l’entorn del comerç de proximitat. Isidro Quesada, responsable de l’empresa IQ, que ha instal·lat aquestes llums de tecnologia led, ens parla de l’estalvi energètic que comporten. La festa prèvia a l’encesa s’ha fet al tram de Rambla Nova entre l’estàtua al Despullats i la Font del Centenari, on centenars de famílies, sobretot nens i nenes, han gaudit d’un berenar amb coca i xocolata i l’actuació del mag Struc. Les llums s’apagaran a les dotze de la nit i s’encendran altra cop a dos quarts de sis del matí.

A l’espai l’entrevista de l’informatiu hem parlat amb Isidro Quesada, de l’empresa IQ, que ha installat les llums led Redacció Tarragona Ràdio