Tarragona centrarà el debat al voltant de les noves fórmules d’accés a l’habitatge a través d’un congrés internacional que es farà l’any vinent.Es tractarà de la 25ena trobada que organitza la Xarxa d’Investigació sobre l’Habitatge i que aplegarà uns 400 experts d’arreu del món. Les dates, ja confirmades, són del 19 al 22 de juny. La URV serà l’amfitriona d’un congrés que analitzarà la problemàtica de l’accés a l’habitatge i quines mesures es poden prendre per reduir el parc de pisos buits. La celebració del certamen s’ha anunciat aquest divendres en el marc d’una trobada de directors generals d’habitatge de les diferents comunitats autònomes.La reunió ha servit per discutir alternatives legals i pràctiques als conflictes que es generen en aquest àmbit, afectat greument per la crisi. Per exemple, s’ha parlat de les anomenades execucions hipotecàries o les fórmules per accedir a l’habitatge més enllà de la compra-venda o el lloguer.El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluis Recoder, ha presidint la sessió inaugural. Diu que el govern català està fomentant altres pràctiques, d’èxit al continent, com la propietat compartida o temporal. La URV compta amb un Grup de Recerca d’Accés a l’Habitatge que és pioner a Espanya i tot un referent a Europa.