L’atur puja un 5% al setembre a Tarragona respecte el mes d’agost i el nombre de desocupats supera ja els 56 mil 600. Ã?s un increment molt superior al registrat al conjunt de Catalunya, on l’atur ha pujat en un 2,3%. Segons dades del Ministeri de Treball, durant el setembre més de 2 mil 700 persones s’han quedat sense feina a les comarques tarragonines. De nou, el sector serveis ha estat el més castigat, amb la pèrdua de 2 mil 150 llocs de treball. La construcció continua caient mentre que la indústria presenta una lleugera recuperació, donant feina a un centenar de persones a Tarragona.Respecte el setembre de l’any passat l’atur ha pujat un 48%. Ã?s a dir, en 18 mil 300 persones. El col·lectiu d’immigrants és el més afectat per la destrucció d’ocupació i representa gairebé una quarta part dels treballadors aturats a la demarcació.A la ciutat, la situació continua sent complexa i, segons la plataforma d’aturats de Bonavista, no es percep cap millora pel que fa a la creació de llocs de treballs. El seu portaveu, Antonio Berzosa, denuncia que l’administració els està donant l’esquena. Al conjunt de l’Estat, l’atur ha pujat un 2,2% al setembre. Més de 80 mil persones s’han quedat sense feina.
