Valls i Montblanc es tornen a aliar per reivindicar una major celeritat en les obres de l’A-27. Fa uns dies es van reprendre les obres de construcció del tram del túnel del coll de Lilla que, amb un pressupost de 84 milions i mig d’euros, és el més complex i costós de la nova autovia de Tarragona a Montblanc. Els dos municipis celebren la represa de les obres tot i que volen que les obres vagin més ràpides. Els ajuntaments insisteixen que les empreses del territori tenen plans de creixement, però estan a l’expectativa de la posada en marxa d’un tram que no es preveu acabar fins al 2020.
L’alcalde de Montblanc, Josep andreu, lamenta el retard que arrossega aquest tram del túnel de l’autovia.
Amb una població que sumen 65.000 habitants, les dues comarques han decidit unir-se per treballar conjuntament en matèria de promoció industrial. La Conca de Barberà se sumarà al projecte de promoció industrial Camp de Valls- Parc Industrial de l’Alt Camp, on hi ha una dotzena de municipis adherits.
L’alcalde de Valls, Albert Batet, es mostra disgustat amb la velocitat de les actuacions en aquest tram.
La partida per enguany és de 13,5 milions d’euros i es destinarà a l’entorn fins a la boca del túnel, que tindrà dos carrils i farà 1’820 km de longitud. D’altra banda, les consignacions previstes són de 10 milions per al 2018, 29 milions al 2019 i 32 milions el 2020.
