Veïns de la comunitat de Golden Pineda de Salou (Tarragonès) han protestat aquest diumenge per la construcció d’una estació de bombament per part de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) al Camí del Racó. Segons han lamentat, aquesta s’instal·larà a escassos metres dels habitatges.
L’ACA ha defensat que el projecte va ser exposat públicament i no va rebre cap al·legació, tot i que el veïnat ha apuntat que no va tenir coneixement del projecte fins finals de juliol. Per la seva banda, l’Ajuntament de Salou compta amb el compromís de l’ACA d’estudiar la possibilitat d’instal·lar l’estació més allunyada del bloc d’habitatges però dins la mateixa parcel·la, de propietat municipal. La resposta podria arribar a principis de 2022.
Un dels portaveus de la comunitat de veïns Golden Pineda, Robert Vilaplana, ha assegurat a l’ACN que existeixen diverses alternatives al projecte per evitar que s’instal·li prop dels domicilis.
Les obres de construcció d’aquesta estació a la zona del camí del Racó s’emmarquen en els treballs de sanejament dels nuclis de Mar i Pins, Cala Crancs i vessant de llevant de Cap Salou, entre els termes municipals de Salou i Vila-seca. Els treballs tenen un pressupost de més de 2 milions d’euros i tindran una durada d’un any. L’objectiu, tal com ha afirmat l’organisme, és fer possible el tractament de les aigües residuals d’aquests nuclis.
Més notícies:
- L’associació de víctimes de la repressió franquista a Tarragona celebra l’inici dels treballs a la fossa neutra
- Les obres d’emergència a Rodalies eliminen 78 limitacions de velocitat des del març i obliguen a talar 13.600 arbres
- Victòria vital pel Nàstic (2-1)
- Les llars d’infants municipals obren les portes a les famílies del 14 al 29 d’abril
- Tarragona estrena més de 20.000 plantacions de temporada

