Embarcacions de Salvament marítim i de l’Autoritat Portuària reprenen aquest dijous els treballs per diluir la taca d’hidrocarburs que va aparèixer ahir a la costa tarragonina a causa del temporal.El vessament va arribar fins la platja de la Pineda.La direcció general d’emergències manté activada la fase d’alerta del pla per contaminació d’aigües marines, el CAMCAT per aquest vessament que té una llargada aproximada d’uns 2 quilòmetres.La delegada de la generalitat, Núria SEgú, diu que un dels orígens és una bassa on REPSOL hi té dipositats hidrocarburs barrejats amb aigua.La pròpia companyia REPSOL, a través d’un comunicat, explica que l’aiguat va deixar fora de servei la totalitat d’instal·lacions i serveis. Les inundacions van arrossegar al mar les aigües olioses de la seva xarxa de drenatge i restes d’hidrocarburs provinents del sistema de tractament. En el comunicat, es diu que aquestes incidències No afecten, per si soles, l’existència de la taca.

Redacció Tarragona Ràdio