La incorporació de la figura dels fisioterapeutes a l’Atenció Primària de la Regió Sanitària Camp de Tarragona ja s’ha completat. El pla va iniciar-se a finals del 2022 i s’ha rubricat aquest 2023, arribant a la xifra de 18 professionals que cobreixen els 33 Equips d’Atenció Primària del territori.
La incorporació dels professionals té per objectiu promoure i millorar l’autonomia de la persona atesa, prevenir malalties musculoesquelètiques i reduir el consum de medicaments. A banda, la proposta augmenta el vincle de la població amb activitats i serveis beneficiosos que es desenvolupen als seus municipis i barris.
Marta Escatllar, referent de Fisioteràpia al CAP Tarraco, ha explicat que treballen les patologies de baixa complexitat més habituals entre la població.
Un altre dels pilars de la seva tasca és nodrir d’eines de reforç als usuaris amb risc de discapacitat per alteracions del funcionament i risc previ de fragilitat.
Més notícies:
- La firma de l’acord comercial entre la Unió Europea i MERCOSUR se segella aquest dissabte
- Una recerca de la URV analitza com el canvi climàtic pot impactar l’activitat castellera
- Joventut presenta una programació carregada de cultura, lleure i activitats educatives
- Cristóbal Parralo: “Hi ha equip per treballar, lluitar i mirar cap a dalt”
- Comencen les obres de les grades supletòries al Palau d’Esports
