La Cambra de Tarragona, Perafort i La Secuita reclamen millores a l’N-240 per accedir a l’Estació de l’AVE. Laura Roigé, presidenta de la Cambra, Joan Martí Pla i Eudald Roca, alcaldes d’ambdues localitats, s’han reunit amb el subdelegat del Govern a Tarragona, Joan Sabaté. Ha recollit la proposta i s’ha compromès a fer-la arribar al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

La Cambra i els ajuntaments de Perafort i La Secuita conformen un grup de treball que impulsa accions diverses per posar en valor l’Estació del Camp de Tarragona, infraestructura estratègica per a la competitivitat de les empreses i la mobilitat de les persones.

La proposta presentada a Sabaté consisteix en una millora viària compresa entre la rotonda superior del barri de Sant Salvador, amb accés a la TP-2235 fins als Pallaresos, i la rotonda d’accés a l’Estació del Camp de Tarragona, on hi ha instal·lada una màquina de tren. Aquesta connecta amb la C-421B, amb una distància de només quatre quilòmetres. La principal millora hauria de consistir, principalment, en afegir a l’esmentat tram un nou carril viari en direcció a Valls.

Joan Martí, alcalde de Perafort, ha insistit que “ni l’accés de llevant de l’Estació amb el nou tram viari projectat, que ha d’unir aquesta infraestructura amb la carretera del Catllar, està solucionat, ni tampoc l’accés amb el sector de ponent del territori. Davant les dificultats per desenvolupar el vial de Sant Ramon projectat per la Generalitat, a remolc dels creixements urbanístics, considerem que hi ha una solució més eficient i amb una major repercussió territorial. Aquesta passa per millorar l’accés a l’Estació del Camp de Tarragona adequant la N-240”.

Per la seva part, Eudald Roca, alcalde de la Secuita, ha explicat que “els beneficis d’aquesta millora viària es traduirien en un accés més ràpid i segur a l’Estació, ja que els tràfics de sortida s’absorbeixen conjuntament amb l’autovia A-27 de Tarragona-Valls. Així mateix, suposarien una millora per la mobilitat dels polígons químic nord i el de Perafort. I l’impacte ambiental seria molt baix, ja que la nova calçada podria integrar-se, pràcticament, en el mateix espai viari.”

Laura Roigé, presidenta de la Cambra de Tarragona, ha afegit que “és el mateix problema de sempre, tenim una estació que ofereix un servei ferroviari d’altes prestacions al territori. I el territori li dona a aquesta estació infraestructures i serveis poc avantatjosos. Cal que tots plegats entenguem la importància i l’oportunitat que l’Estació del Camp de Tarragona suposa pel desenvolupament empresarial i econòmic de la zona”.