La Tardor Literària ja esquitxa la ciutat amb un programa «viu» que engloba més de 120 activitats. Noms com els de Montserrat Abelló, Vicent Andrés Estellés o Pol Guasch, Premi Nacional de Cultura 2026, destaquen entre les propostes. Ja estan en marxa però agafaran embranzida a partir de dijous amb la presentació de la novel·la guanyadora del 36è Pin i Soler.
Es tracta de ‘En una gota l’oceà’, d’Andreu Carranza, que es presentarà en societat a les 19h al Centre Cultural Antic Ajuntament. Un any més, la Tardor Literària arriba farcida d’actes com converses amb autores, recitals, rutes literàries, conta-contes o representacions teatrals. També es posarà l’accent en el present i futur de la llengua catalana a través d’un cicle de conferències impulsat des d’Òmnium Cultural. La consellera de Cultura, Sandra Ramos, recorda que des de l’Ajuntament de Tarragona s’està fent una aposta clara pel foment de la lectura i per la construcció de noves biblioteques.
Al programa destaca, també, el dia dedicat a Estellés o la jornada centrada en la figura i obra de Montserrat Abelló, prevista pel 29 d’octubre. N’ha donat detalls l’Anna Gispert, presidenta de l’APELLC, l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes.
Un altre dels plats forts és la conversa de Mercè Sardà amb Pol Guasch, el 12 de novembre al vestíbul del Teatre Tarragona. Enguany, la Tardor Literària comptarà amb diverses activitats de dinamització lectora a Sant Salvador entre les quals destaca el projecte de Veus i mirades compartides, evidenciant el potencial de la literatura com a eina de cohesió social, expressió personal i construcció comunitària. Es tracta d’un treball de mediació cultural en què una cinquantena de persones han escrit i han il·lustrat relats sobre la seva relació amb el barri. Els relats s’han editat en un catàleg que acompanya l’exposició que i es podran veure del 7 al 29 de novembre al Centre Cívic.
- L’estigma i la solitud no desitjada centraran la lectura del manifest del Dia Mundial de la Salut Mental
- Els usuaris de l’AVE del Camp de Tarragona es ‘carreguen’ de paciència
- DOW redueix de 138 a 116 les persones que vol acomiadar a l’Estat, la majoria a Tarragona
- Prop de 218.400 passatgers passen per l’aeroport de Reus durant setembre, un 5,1% més que fa un any
- La Tardor Literària ja esquitxa la ciutat amb un programa «viu» que engloba més de 120 activitats
