L’Ajuntament de Tarragona ha ofert a la companyia de Pepe Rubianes l’oportunitat de presentar l’espectacle Lorca eran todos al Teatre Metropol dins les festes de Santa Tecla. Aquesta obra s’havia de representar al Teatre Espanyol de Madrid a partir del 19 de setembre, però l’actor i director va decidir anul·lar-la davant el malestar que havia despertat. Fins i tot, l’alcalde de Madrid, el popular Alberto Ruíz Gallardón, va dir ahir que Rubianes no seria contractat ni pel Teatre Espanyol ni per cap altre teatre de la comunitat. El motiu de fons és la polèmica que va sorgir fa uns mesos quan, en un programa dea TV3, l’actor va atacar amb contundència les postures espanyolistes més reaccionàries. Ara el consistori de Tarragona està pendent de saber si Rubianes accepta la seva proposta de presentar a la ciutat el seu muntatge sobre Lorca. El regidor de festes ha dit que ha comunicat la idea a l’alcalde de Tarragona i que aquest s’ha mostrat entusiasmat amb la idea. Sala ha dit, però, que encara no n’ha dit res als seus socis de govern del PP. El regidor ha assegurat que el consistori no ha deixat de contractar mai un espectacle per la seva ideologia, i ha posat com a exemple la representació que els Joglars van fer d’Ubú President.

Redacció Tarragona Ràdio