Ja fa nou anys que l’Associació Cultural Salvador Allende organitza a Tarragona l’ofrena floral al monument del que va ser president Xilè. L’acte es va fer ahir al migdia al Camp de Mart. No van faltar a la cita representants dels partits d’esquerres de la ciutat, amb una notable afluència de polítics i simpatitzants del PSC, Iniciativa i també dels dos sindicats majoritaris, CC.OO i la UGT. A l’acte també hi va assistir el Conseller de Governació. En un breu parlament Xavier Sabaté va fer referència al seu recent viatge institucional a Xile, on va visitar el Palacio de la Moneda. El conseller va destacar els llaços existents entre catalans i xilens. Una aspecte que també va posar de manifest en el seu parlament el president de l’Associació Cultural Salvador Allende, Sergio Guzmán, que va agrair la sensibilitat dels polítics catalans envers la nova democràcia de Xile. L’acte d’homenatge a Salvador Allende i a les víctimes del cop militar de l’11 de setembre de 1973, es fa fer al Camp de Mart, on es troba actualment el bust de l’ex-president Xilè. S’hi van aplegar una cinquantena de persones.

Redacció Tarragona Ràdio