Tarragona acollirà una jornada per potenciar el paper dels professionals de l’atenció primària en la donació d’òrgans. la Regió Sanitària Camp de Tarragona i l’Organització Catalana de Trasplantaments organitzen aquest dimecres 8 d’octubre la xerrada “Donar vida des de la primària”.
Serà a les 16 h al Col·legi de Farmacèutics, al Carrer Enric d’Ossó, 1 i comptarà amb la
participació de professionals, testimonis de persones trasplantades i representants d’ambdues institucions.
En aquesta xerrada es posaran en comú bones pràctiques en aquest àmbit alhora que es reflexionarà sobre les millores a introduir de cara a aquests processos vitals i a la gestió de les emocions que se’n deriven. La xerrada també està oberta a la ciutadania en general.
A la Regió Sanitària Camp de Tarragona, 43 persones s’han sotmès, en el que portem d’any, a una operació de trasplantament per rebre un òrgan. La majoria d’aquests pacients, 30, són trasplantats de ronyó; 9 són trasplantats hepàtics; 3 pulmonars i 1 cardíac.
Els i les professionals dels centres d’atenció primària tenen un rol clau en la promoció de les donacions d’òrgans, ja que sovint són el primer contacte que el pacient té amb el sistema sanitari i, per tant, el seu paper és essencial a l’hora de conscienciar-lo de la importància de fer-se donant i contribuir a salvar la vida de moltes persones.
- Sergio Camus: ‘No podem rendir-nos i hem de lluitar per salvar la categoria’
- Port Tarragona invertirà més de 770.000 euros en una planta fotovoltaica a les cobertes dels Tinglados del Moll de Costa
- La terminal marítima polivalent del Moll d’Andalusia del port de Tarragona estarà operativa a finals del 2028
- La Mostra de Teatre Jove continua aquest dimecres amb Bloqueig creatiu, de la companyia 4×4
- Els primers investigats del cas Montoro s’acullen al seu dret a no declarar al jutjat de Tarragona

