Tarragona se suma a la marató de donació de sang que tindrà lloc del 8 al 17 de gener a tot Catalunya. La campanya, impulsada pel Banc de Sang i Teixits, té com a objectiu superar les 10.000 donacions en deu dies. Els alcaldes de les quatre capitals catalanes han fet una crida a participar-hi.

Aquest dijous arrenca la marató de donacions de sang per incrementar les reserves que han disminuït un 20% després les vacances de Nadal. L’epidèmia de la grip i el fred han fet que el nivell de donacions hagi disminuït i, actualment hi hagi un estoc una mica per sota de l’ideal.

Sota el lema “el vincle que ens fa immensos”, la campanya d’enguany posa el focus en aquest gest solidari i altruista que és donar sang i com ens fa d’immensos com a persones. El repte és aconseguir 10.000 donacions en una setmana. Aquest 2026 es necessiten més de 240.000 donacions per a cobrir les necessitats de més de 70.000 persones ingressades als centres ingressats als centres hospitalaris. A Tarragona, el repte és que hi hagi un total de 1.500 donant.

En aquesta línia, l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales destaca que “Tarragona és especialment solidària” i, anima a la gent a donar sang.

Per la seva banda, el cap del Banc de Sang a Tarragona, Albert Soley, subratlla la necessitat d’un relleu generacional, ja que el nombre de donants joves s’ha estancat. L’objectiu és que el 10% de les donacions d’aquesta edició siguin de donants que donen sang per primera vegada.

Les donacions es podran fer a l’Hospital Universitari Joan XXIII i, com a novetat, també es podrà donar sang el dia 12 de gener, de 15 a 19 hores, al CAP Jaume I; i el 13 de gener, en el mateix horari, a l’escola El Miracle.  A més, aquest dissabte 10 de gener, el Palau Municipal, l’Espai Jove Kesse i més d’un centenar d’edificis emblemàtics d’arreu de Catalunya s’il·luminaran de vermell per sumar-hi a la campanya.